Vrydag 19 Januarie 2018

Vorentoe



Japie staan met sy hoed op sy bors , ek weet sommer dadelik hier kom nou weer n ding. Van vroeg af het hy op hierdie been gestaan, dan op daardie een. Hy bly le op die graaf en dit maak altyd Pa se geduld klaar.

"Japie, wat is fout vanmore...jy staan dan so en dan so?" Pa beduide hoe ou Japie rondstaan
Eintlik weet Pa maar hy wil dit uit Japie se eie mond hoor.
"Nee as die Seur tyd het om te luister, sal ek se..."

Pa gluur hom aan oor sy bril en ek ken vir Pa as hy so kyk is hy besig om die laaste vers in die Bybel te lees waar staan , jy moet geduld he.
"Praat, Japie ons het baie werk, ek het nie tyd om hier rond te hang en so en so te staan nie."
"My groot Meneer, sien die ding staan so..." Japie maak keel skoon en versit sy voet waarop hy leun.

Pa, sug en stop sy pyp met meer dringendheid as vroeer.
"Japie, ek en jy kom n lang pad, van voor daar nog lande hier geploeg was, wat is jou storie, die son word warm".
Pa trek aan sy pyp en ek verbeel my daar gloei iets.
" Meneer, die ding staan so." Japie versit weer.
"Kom tot die punt Japie of ek ry vanmore sonder jou lande toe."
" Meneer, kan maar ry want sien ek wil vorentoe gaan."
"Vorentoe?" Pa gluur nou nog meer.
" Ja, Meneer, sien mos vorentoe soos vorentoe."
"Japie, staan opsy dat ek kan ry, waar is vorentoe. Ons almal in hierdie land wil vorentoe maar kom nooit nerens . Wys my daai plek van vorentoe en ek gaan laai jou persoonlik daar af. Moet net nie dink jy kom weer agtertoe nie. Dan bly jy daar."
Pa sit al agter die stuur en Japie weet nou moet hy gou praat of Pa ry hom toe onder die stof.
"Ek wil loop Meneer, ek wil bietjie vorentoe loop".
Pa kyk verbaas geirreteerd na Japie.
"Maar my magtig, loop dan en jy kom nie more weer hier aangesleep met n nuwe vrou en string kleintjies nie. Ek sluit daai hek, het jy gehoor." Pa beduie na die hek teen die dorpspad.
Pa ry weg en gooi ou Japie met stof waaruit hy proesend ontsnap.
Verbeel ek my of trap ou Japie hoer as ander dae...?
Ek vra ewe bedees, wat gaan van Mieta word?
"Nee sy't al gister geloop..." Hy beduie maar ek kyk nie regtig nie want wat gaan ma nou doen sonder Mieta?.

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking